barre horizontale de navigation

mercredi 16 janvier 2013

Project life week 2

Deuxième semaine de mon project life remplie dans les temps et avec beaucoup de plaisir une fois encore.

La page de gauche tout d'abord..J'ai choisi cette semaine d'écrire directement sur les photos avec un marqueur indélébile ce qui me permet de détailler davantage les petits moments que je souhaite garder en mémoire. ici, la confection du chariot de pionnier des garçons inspiré de nos lectures actuelles de "La petite maison dans la prairie"; le voyage de L. sur les plages du débarquement; le temps calme quotidien de lecture des enfants avant le coucher et une photo de mon ventre à 31 semaines de grossesse. J'ai choisi d'ajouter cette semaine le mantra, c'est à dire la petite phrase positive qui m'accompagne tout au long de la semaine et sur laquelle j'essaie de réfléchir et de me concentrer. cette semaine: "Tous les jours ne peuvent pas être bons mais il y a quelque chose de bon dans chaque jour" (il y a certainement une meilleure traduction à faire dans notre bon français mais l'idée est là!)

Second week of my project life completed in time and with great pleasure again .. This year is my year, I feel that I am partly to keep pace with this project (we'll talk about in a few months, eh, when the baby is born ..) .The only obstacle is that damn light that is lacking in this area ... the days are gray as each other and when one do not know very well use his camera like me this is tough .. Fortunately, this should change soon as I registered with happiness in a photography class in my area to learn how to use the various functions of my camera at best, I'm happy and I look forward because it is one of my goals this year ..

Anyway, back to this double page of PL. Many photos again and a small novelty.The left page first .. I chose this week to write directly on photos with a permanent marker which allows me to further detail the little moments that I want to remember. here, making the truck pioneer boys inspired by our current readings of "Little House on the Prairie", the journey of L. on the landing beaches, quiet time daily reading children bedtime and a picture of my belly at 31 weeks of pregnancy. I chose to add this week mantra, ie small positive sentence that accompanies me throughout the week and which I try to think and concentrate. this week: "Every day may not be good but there's something good in every day" (there is certainly a better translation to our good French, but the idea is there!)  (google traduction)



Sur la page de droite, j'ai réuni les différentes avancées de mes préparatifs pour le bébé ainsi que des photos de la galette des rois que nous avons fêté pas moins de trois fois cette semaine!!Cela ne dure qu'un mois dans l'année, donc nous en profitons!! 

On the right, I gathered my various advanced preparations for the baby as well as photos of the epiphany cake as we celebrated no less than three times this week! It only lasts a month in year, so we enjoy! (google traduction)


1 commentaire:

  1. super ces pages de PL! je vois que tu es très motivée! bravo! et c'est une belle idée de prendre des cours de photo! j'en rêve!
    biz

    RépondreSupprimer